top of page

4. Hvem vi er - Organisering og Roller

NaKuHel Asker er en stiftelse med eget styre og egne vedtekter. Styret er øverste organ som har et overordnet økonomisk ansvar, en veiledende og en kontrollerende funksjon. Styret har også ansvaret for å ansette daglig leder. Daglig leder har ansvar for driften av senteret, herunder økonomisk styring, bemanning og oppfølging av aktiviteter og prosjekter. Ansatte har ansvar for koordinering, oppfølging og gjennomføring av aktiviteter. De tilrettelegger for at frivillige finner sin plass, blir sett, føler seg trygge og ivaretatt og får brukt sin kompetanse i samarbeid med andre. Frivillige kan også ha ledende roller i prosjekter og aktiviteter, i samspill med ansatte. Styret, ansatte, frivillige og deltakere skal ha et arbeidsmiljø preget av respekt, samhandling og likhet. (Bildet: Christian Dyresen, styreleder).



 

Arbeidsmiljøet preges av personlig eierskap til prosjektene, omsorg for hverandre og en klar opplevelse av fellesskap

 

Å bygge gode team med mennesker som er i ulike livsfaser og livssituasjoner krever at det settes av tid til å bli godt kjent med den enkelte. Et godt team representerer mangfoldet i befolkningen og kjennetegnes av ulike personligheter som støtter hverandre i oppgavene som skal løses. Arbeidsmåten bidrar til toleranse, vekst og utvikling. 




Relaterte innlegg

Se alle

1. Hva er NaKuHel Asker?

Stiftelsen NaKuHel Asker er en frivilligsentral og et folkehelsesenter. Organisasjonen ble etablert i 1994 av Gunnar Tellnes, professor i...

2. Hvordan - Metodisk Tilnærming

Målet er å inspirere flere mennesker til å bruke natur og kultur som verktøy til varig god helse og bedre livskvalitet. Slik kan...

3. Hvorfor - Teoretisk Forankring

NaKuHels initiativtaker, Gunnar Tellnes, (Tellnes, 2016, 2017) var opptatt av hvordan gode krefter kan bidra til å skape sunne og trygge...

bottom of page